Tocanita de ciuperci cu naut – Reteta video

Tocanita de ciuperci cu naut – Reteta video

Tocanita de ciuperci cu naut este o reteta pentru zilele de post si pentru vegetarieni, foarte gustoasa si plina de nutrienti.
Are o culoare foarte frumoasa, un sos catifelat si legumele dulci isi pastreaza textura daca preparam tocanita de ciuperci cu naut la slowcooker, care dupa parerea mea este un „must have” in bucatarie.
Mancarea se prepara foarte usor in slow cooker, doar adaugam ingredientele si nu mai facem nimic pana la sfarsit, cand mancarea este gata.
Nu trebuie sa amestecam tot timpul, pentru ca mancarea nu se va lipi; nu trebuie sa o supraveghem, pentru ca nu va da „in foc” , dimpotriva va fierbe la temperatura mica, temperatura la care vom obtine gustul cel mai bun din legume si din carne, la mancarurile cu carne, legumele isi pastreaza atat forma, culoarea , textura dar si gustul dulce si nutrientii.
Am preparat tocanita de ciuperci cu naut pentru ca este perioada postului si mi-ati cerut retete de post, dar este o reteta pe care o veti prepara si daca nu este post, deoarece este foarte gustoasa, frumos colorata si miroase foarte frumos.
Spre deosebire de tocanita de ciuperci clasica , pe care am publicat-o mai demult, tocanita de ciuperci cu naut este mult mai hranitoare, asa cum ar trebui sa mancam, daca nu mancam carne o perioada indelungata sau deloc, daca suntem vegetarieni.
Nautul chiar este unul dintre alimentele remarcabile din punct de vedere antioxidant, cu efecte foarte benefice pentru organism.
In timp ce contine cantitati mici, insa considerabile de nutrienti antioxidanti precum vitamina C, vitamina E si betacaroten, nautul contine concentratii mai ridicate de fitonutrienti, cu rol antioxidant.
Nautul contine si cantitati impresionante de mangan – un antioxidant care joaca un rol cheie in productia de energie a mitocondriei, regasita in majoritatea celulelor, 200 g de naut crud asigura aproape 85% din doza recomandata zilnic de mangan.
Deasemenea nautul ne asigura doza zilnica recomandata de fibre, superioare fibrelor continute de alte alimente, ceea ce conduce la reglarea colesterolului rau, LDL, colesterolului total si trigliceridelor.
Nautul este o sursa grozava de proteine, alaturi de alte cereale integrale si pseudocereale precum quinoa sau hrisca, ele ofera cantitati suficiente de proteine comparabile cu cele din lactate, carne sau alte surse animale, insa fara acelasi aport caloric si de grasimi saturate, de cele mai multe ori destul de ridicate.
Iata deci ca putem folosi calitatile nutritive ale nautului in perioada de post si sa ne bucuram si de gustul sau minunat, alaturi de ciuperci, in tocanita de ciuperci cu naut, deosebit de gustoasa.

INGREDIENTE :

– 600 g ciuperci
– 1 conserva naut
– 1 ceapa mare
– 400 g rosii in suc propriu
– 3 catei de usturoi
– 2 cm ghimbir
– sare
– cimbru
– piper boabe
– 1 lingura pasta de tomate
– 1 lingura faina
– marar

si optional putem adauga
– 2 tije telina apio
– 1 morcov

MOD DE PREPARARE puteti vedea in filmuletul de mai jos.
Vizionare placuta !

Va recomandam si.....




Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *